Yayınlar
Yeni Yayın:
TEMSÄ°LÄ° TASARLAMAK: Mimari Temsilin Deneyimsel Atölye Ä°zdüÅŸümleri
Editörler: Pelin Dursun Çebi, Mustafa MortaÅŸ, Hande Asar
2021, Ä°stanbul Teknik Üniversitesi ve Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ortak yayını, Ä°stanbul.
temsilitasarlamak.wordpress.com
​
"Temsili Tasarlamak" etkinliÄŸi Doç.Dr. Pelin Dursun Çebi tarafından yürütülen, Hande Asar ve Mustafa MortaÅŸ'ın araÅŸtırmacı olarak katkı saÄŸladıkları "DönüÅŸüm Temsillerindeki 'Anlatı Mimarlığı'nın Mimari Tasarım Stüdyosundaki Ä°zdüÅŸümleri" isimli Ä°TÜ Bilimsel AraÅŸtırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP) araÅŸtırma projesi kapsamında organize edildi. AraÅŸtırma projesi mimari temsil alanındaki spekülatif üretimlere odaklanmakta, bu temsil hallerinin içerdiÄŸi söylemleri, eylemsellikleri söküme uÄŸratmakta ve bu okumalar üzerinden oluÅŸturulan temsil sözlüklerinin mimari tasarım stüdyosundaki uygulama alanlarını sorgulamaktadır. Bu sorgulamaların bir parçası olarak tasarlanan etkinlik ise; mimari temsil çalışmalarının dönüÅŸüm, baÅŸkalaşım, oluÅŸ, akış, aradalık, fark ve süperpozisyon anlatılarına odaklanılarak anlamlandırılmaları; kiÅŸisel, özgün mimari temsil anlatılarının aranması üzerine açımlanıyor. Etkinlik aynı zamanda mimari tasarım stüdyolarının araÅŸtırmacı içeriklerine katkıda bulunmak niyetiyle eleÅŸtirel ve yaratıcı arayışların ve yaklaşımların izlerini sürüyor.
Rethinking, Reinterpreting and Restructuring Composite Cities
Editörler: Gülsün SaÄŸlamer, Meltem Aksoy, Fatma Erkök, Nurbin Paker, Pelin Dursun Çebi. 2017, Cambridge Scholars Publishing ve MimED ortak yayını, Newcastle upon Tyne.
​
This book brings together 19 selected papers delivered at the EURAU2014 Istanbul "Composite Cities” Conference, the primary aim of which was to provide a medium in which the complex relationships between urban form and urban experience could be discussed. The conference did this by examining four composite characters of today’s cities: the hybrid city, the morphed city, the fragmented city and the mutated city.
​
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2015
Editör: Meltem Baslo, 2016, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2015 yılında on dördüncüsü gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2015 yılında, 549 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta bir araya getirildi.
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2013
Editör: Meltem Baslo, 2014, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2013 yılında on ikincisi gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2013 yılında, 284 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta bir araya getirildi.
ArchED Forum 4: Flexibility in Architecture
Editörler: Beyhan Bolak Hisarligil, Sevgi Lokce and Oktay Turan, 2013, Cambridge Scholars Publishing ve MimED ortak yayını, Newcastle upon Tyne.
Today, architecture is still struggling with its scientific foundation in academia and, with questions such as “What is architecture?”, “What is architectural education?”, “How can education meet the quality standards in universities?”, we need to ask, has it been seen as teaching for a long time? Forum IV on Architectural Education with the theme “Flexibility in Architectural Education” should be considered as an activity in which the architectural education platform is cross-examined, new ideas and experiences are shared, and the potentials of “regeneration” are discovered...
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2011
Editör: Meltem Baslo, 2012, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2011 yılında onuncusu gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2011 yılında, 321 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta biraraya getirildi.
Haliç Tasarım Limanları
2011, Ä°stanbul Teknik Üniversitesi ve MimED ortak yayını.
[...] Ä°stanbul'un NERESÄ°NDE? NASIL ? bir “TASARIM OKULU”, “KÄ°MÄ°NLE” tasarlanmalıdır ki tasarımda yaratıcılığı en üst düzeye çıkarabilelim, Ä°STANBUL 2010 Avrupa Kültür BaÅŸkenti kapsamında "HALÄ°Ç" iyi bir odak oluÅŸturuyordu çünkü Ä°STANBUL 2010'un en önemli bileÅŸenlerinden bir “SU” idi ve Ä°stanbul'da yaÅŸayanlar, barındırdığı zengin tarihi eserlere ve taşıdığı yüksek potansiyele raÄŸmen “HALÄ°Ç” i yeterince yaÅŸayamıyorlardı. Suyolu iletiÅŸimini verimli kullanamayan Ä°stanbul'a bu proje ile bir hatırlatma yapabilirdik ve sonunda “YER” olarak “HALÄ°Ç” in tümünü seçmeye katar verdik. Böylece Ä°stanbul'un “NERESÄ°NDE” sorusunu yanıtlamış olduk. Tarihinde birçok küçük limanı barındıran Haliç'in bu kez limanlarını “TASARIM LÄ°MANLARI" olarak tasarlanmasını tartışmaya baÅŸladık...
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2009
Editörler: A. Meltem Baslo, Öze Uluengin, Meltem Aksoy, Deniz Ä°lter. 2010, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara; 145 sayfa.
Mimarlık eÄŸitimcilerini bir araya getirerek ülkemizdeki mimarlık eÄŸitimi ortamını geliÅŸtirmeyi amaçlayan MimED, 2001 yılından beri her yıl Türkiye ve KKTC'deki mimarlık bölümü öÄŸrencilerinin katıldığı Mimarlık ÖÄŸrenci Ödülleri'ni düzenliyor. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2009 yılında 257 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada ödül alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta bir araya getirildi. Kitapta ayrıca toplam dört turda elenen diÄŸer projelerin görselleri de yer alıyor.
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2007
Ed. Ahu SökmenoÄŸlu, Onur Sönmez, Sevgi Türkan, Meltem Aksoy, Kasım 2007, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara; 103 sayfa.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2007 yılında altıncısı gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2007 yılında, 291 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta biraraya getirildi. Kitabın ikinci bölümünde, dereceye giremeyen projeler de katalog formatında sunuluyor.
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2005
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından düzenlenen sergi, son iki turu tamamlayan projelerden ve MimED 2005 yılı ÖÄŸrenci Projesi Yarışması kazananlarından oluÅŸuyor. Bu yıl yarışmanın ve serginin dördüncü yılı. Ödüller, 2003-2004 Bahar ve 2004-2005 Güz dönemi projelerini istenilen formatta sunan 1., 2., 3. ve 4. sınıf mimarlık öÄŸrencilerine verilmiÅŸ bulunuyor.
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2016
Editör: Meltem Baslo, 2017, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2016 yılında on beÅŸincisi gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2016 yılında, 469 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta bir araya getirildi.
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2014
Editör: Meltem Baslo, 2015, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2014 yılında on üçüncüsü gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2014 yılında, 393 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta biraraya getirildi.
Kentsel Hub Napoli
2013, Ä°stanbul Teknik Üniversitesi ve MimED ortak yayını.
Bu kitap 2011-2012 bahar yarıyılında Ä°stanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ve Napoli Federico II Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ile ortaklaÅŸa yürütülen "Urban Hub-Naples" bitirme ödevi çalışmasını sergilemektedir. Kitap çalışmanın amacını, kapsamını ve mimari programı, Napoli kentine yapılan geziye iliÅŸkin kayıtları, verilen seminer içeriklerini, jüri deÄŸerlendirmelerini ve öÄŸrenci çalışmalarını bir araya getirmektedir. Proje Ä°TÜ Mimarlık Fakültesi'nden 25 kiÅŸilik bir öÄŸrenci grubu ile yürütücü olarak Ä°TÜ'den 11, Napoli Federico II Üniversitesi'nden 2 öÄŸretim üyesi ve 2 genç araÅŸtırmacıyı bir araya getirmiÅŸtir. Çalışma öÄŸrencilerin uluslararası bir platfromada tasarım düÅŸüncelerini geliÅŸtirmeleri ve sunmaları için bir olanak yaratmıştır.
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2012
Editör: Meltem Baslo, 2013, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2012 yılında on birincisi gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2012 yılında, 371 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta bir araya getirildi.
Tuna Deltası İleri Araştırmalar Merkezi
2012, MimED ve Ä°stanbul Teknik Üniversitesi ortak yayını.
​
[...] ÖÄŸrencilerimize farklı bir ülkede, farklı bir baÄŸlamda ve uluslararası katılımcılarla çalışma olanağı sunmaya ve böylelikle onları, güzel bir bölgede, bozulmamış Tuna Deltası'nda çevresel sorunlara odaklanacak bir araÅŸtırma merkezi tasarlarken, nasıl sürdürülebilir bir Dünya elde edilebileceÄŸini düÅŸünmek ve oranın fiziksel, doÄŸal ve kültürel çevresini bozmak yerine, çevreye olumlu bir katkıda bulunmak ve bu ÅŸekilde bireysel çıkarlar yerine kamu çıkarını gözeterek gelecek nesiller için de iyi bir örnek oluÅŸturmak için teÅŸvik ettik...
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2010
Editör: Meltem Baslo, 2011, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2010 yılında dokuzuncusu gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2010 yılında, 367 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta biraraya getirildi.
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2008
Ed. Meltem Aksoy, Esra Gürbüz, Mehmet Emin ÅžalgamcıoÄŸlu, Senem Kaymaz Koca, Ocak 2009, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara, 143 sayfa.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri’nin 2008 yılında yedincisi gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2008 yılında, 336 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta biraraya getirildi. Kitabın ikinci bölümünde, dereceye giremeyen projeler de katalog formatında sunuluyor.
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi ÖÄŸrenci Ödülleri 2006
Ed. Zeynep Ataş, Meltem Aksoy, Pelin Dursun, Nurbin Paker Kahvecioğlu, Kasım 2006, Mimarlar Odası ve MimED ortak yayını, Ankara.
​
Mimarlık EÄŸitimi DerneÄŸi tarafından her yıl düzenlenen “MimED Mimarlık ÖÄŸrencileri Proje Ödülleri”nin bu yıl beÅŸincisi gerçekleÅŸtirildi. Ödüller, “birinci yıl”, “ikinci yıl”, “üçüncü yıl” ve “dördüncü yıl mimarlık öÄŸrencileri proje ödülleri” olmak üzere dört kategoride veriliyor. 2006 yılında, 225 öÄŸrenci projesinin katıldığı yarışmada derece alan projeler, Mimarlar Odası ve MimED ortaklığında hazırlanan kitapta biraraya getirildi. Kitabın sonunda dereceye giremeyen projeler de katalog formatında sunuluyor.